Atelier Lider de consorțiu AcreditarE+, Formare Profesională VET

Termen de înscriere
15 . 10 . 2020
Perioada
19 Octombrie 2020 - 21 Octombrie 2020
Loc desfăşurare
Jud. Bucuresti, ONLINE
Organizator
ANPCDEFP
Responsabil(i):
Tip eveniment
Curs
Înscriere la eveniment
Termenul de înscriere la eveniment a expirat.
2051 Vizualizări

Atelier Lider de consorțiu AcreditarE+  pentru organizații și instituții din sectorul Formare Profesională VET

Acest atelier face parte din oferta de formare a ANPCDEFP pentru organizaţiile sau instituțiile eligibile din sectorul Formare Profesională VET/lider de consorțiu și este susținut în format online de către membrii reţelei de formatori Erasmus+. Atelierul este dedicat pregătirii organizațiilor în vederea elaborării candidaturilor pentru acreditare, din rolul de lider de consorțiu, în cadrul programului Erasmus+, conform apelului lansat AICI.

Acreditarea Erasmus+ este un instrument pentru organizațiile din sectoarele educația adulților, formarea profesională (VET) și educație școlară care doresc să se implice în proiecte și activități de schimb și cooperare transfrontalieră. Organizațiile acreditate vor avea acces simplificat la oportunitățile de finanțare, în cadrul Acțiunii Cheie 1 din viitorul Program Erasmus+ 2021-2027.

Obținerea acreditării Erasmus confirmă faptul că solicitantul are o viziune strategică și a realizat un plan de implementare a activităților de mobilitate de înaltă calitate ca parte a efortului mai larg de dezvoltare și internaționalizare a organizației proprii, precum și a celorlalți membri în consorțiu. Acest plan se numește Plan Erasmus și este o parte cheie a solicitării de acreditare Erasmus+.

Apelul național pentru acreditare este disponibil AICI.

De ce acest atelier?

Scopul atelierului este să ofere un cadru adecvat de interacțiune și sprijin personalizat în vederea elaborării și completării formularului de candidatură pentru acreditare, ca lider de consorțiu.

Atelierul structurează procesul de elaborare pe 3 paliere corelate, respectiv planul strategic, documentele generale de management instituțional și dezvoltare strategică și planul Erasmus+, ca extindere a European Development Plan cunoscut în actualul program Erasmus+.

Cine sunt participanții la acest atelier?

Acest atelier se adresează managerilor, decidenților/responsabili legali și personalului din organizaţii sau instituţii eligible ca lider de consorțiu, care sunt implicati, de regulă, în elaborarea și scrierea propunerilor de proiecte și care au mai coordonat proiecte de mobilitate sau proiecte de parteneriat strategic aprobate în România prin programul Erasmus+, domeniul Formare Profesională VET.

Atelierul AcreditarE+ se adresează celor care:

  • sunt interesați să depună o candidatură pentru acreditare ca lider de consorțiu, în vederea implementării unor proiecte de mobilitate ERASMUS+ cu impact la nivel organizațional și comunitar;
  • au identificat în organizațiile/instituțiile partenere în consorțiu nevoi de dezvoltare a capacităţii instituţionale prin dezvoltarea personală şi profesională a personalului și prin internaționalizare;
  • au autoritatea și capacitatea de a valorifica în organizație/instituție competențele dobândite în cadrul atelierului prin elaborarea și scrierea, urmată de depunerea unei candidaturi pentru acreditare și ulterior, pentru implementarea proiectelor Erasmus+ asociate acreditării.
  • pot să își asume participarea la toate cele 3 zile de atelier (câte 2 sesiuni online cu o durată totală de 4 ore în fiecare zi) și sunt dispuși să completeze integral formularele de candidatură pentru acreditare.

Obiective de învățare:

  1. Familiarizarea participantilor cu conceptul de acreditare ca lider de consorțiu, în vederea depunerii unei candidaturi de acreditare;
  2. Utilizarea instrumentelor de gândire strategică în contextul organizației/instituției proprii si al celor partenere pentru elaborarea planului strategic de dezvoltare instituțională;
  3. Elaborarea răspunsurilor solicitate în  formularul de acreditare si a planului Erasmus de o manieră calitativă sub raportul conținutului, formulărilor și abordării strategice propuse.

Ce teme se abordează în cadrul atelierului?

Tematicile abordate pentru completarea formularului de candidatură sunt următoarele:

  • Standardele de calitate Erasmus+;
  • Planul strategic al unei organizații/instituții-structură, pași în elaborare;
  • Rolul liderului de consorțiu
  • Elemente-cheie pentru planul Erasmus din planul de dezvoltare instituțională (PDI);
  • Identificarea nevoilor instituționale (proprii si ale organizatiilor partenere in consortiu) și ale grupului țintă;
  • Obiectivele şi activităţile unui proiect Erasmus+;
  • Rezultatele și impactul unui proiect Erasmus+;
  • Monitorizarea şi evaluarea rezultatelor;
  • Aspecte de management al proiectului.

Durata și mod de lucru:

  • 3 zile de activități online, 2 sesiuni pe zi (2h x 2 sesiuni = 4h/zi);
  • 1 zi de follow up, 2 sesiuni cu un total de 4 ore, în preajma termenului limită de depunere a candidaturii .
  • În cadrul atelierului alternează etapele de lucru individual pe formularul de candidatură cu etapele de discuții de grup și clarificare a întrebărilor specifice ale participanților.

Care sunt criteriile de eligibilitate și selecție?

Criteriile de eligibilitate:

  • candidatul reprezintă o organizație/instituție eligibilă să depună candidatura de lider de consorțiu, în domeniul formării profesionale/SE/AE, conform Apelului national pentru acreditare
  • această organizație/instituție a mai coordonat proiecte de mobilitate Erasmus+ aprobate anterior în România
  • formularul este trimis respectând termenul limită 
  • formularul de candidatură este completat corespunzător la toate secțiunile obligatorii
  • candidatul îşi asumă declaraţia pe proprie răspundere și responsabilitățile provenite din regulamentul general pentru protecția datelor - GDPR (se găsesc la ultimele puncte din formularul de candidatură pentru acest atelier).

Criterii de selecție:

  • rolul de lider de consorțiu – organizația/instituția trebuie să fie eligibilă ca lider de consorțiu
  • justificarea motivației de a participa la curs
  • argumentarea nevoilor organizaționale/instituționale (proprii si ale partenerilor)
  • calitatea răspunsurilor din formularul de candidatură

Alte condiții și recomandări pentru participare:

Nu vor fi aprobate candidaturile aflate în următoarele situații:

- instituțiile nu fac parte din publicul țintă al acestui curs;

- sunt identificate alte candidaturi identice cu acestea;

- argumentarea și justificarea candidaturii sunt pentru un alt tip de atelier (ex. ParteneriatE+).

La selecție se va urmări prezența unui număr cât mai mare de organizații/instituții care au derulat proiecte de mobilitate și sunt eligibile pentru acreditare.

Pentru ca obiectivele de învăţare să fie atinse, este OBLIGATORIU ca participantul  să parcurgă secțiunile relevante din documentele cadru (disponibile AICI) dedicate domeniilor pentru care se realizează atelierul și Apelul Național la Propuneri de Proiecte (disponibile AICI) și să urmeze instrucțiunile primite prin email de la formatori după selecția sa ca participant la atelier.

Totodată este necesar să participe la atelier cu o bună înțelegere a nevoilor organizației/instituției sale si ale partenerilor  și să reflecte aceste nevoi în formularul de încriere la atelier. Este foarte important ca aceste nevoi să fie discutate în etapa pregătirii înscrierii la atelier cu persoanele autorizate din organizații/instituții pentru a stabili prioritățile instituționale cărora li se va adresa candidatura de acreditare Erasmus+.

Rezultatele selecției vor fi publicate după finalizarea termenului limită în pagina evenimentului.

Ce costuri presupune?

Atelierul se desfășoară online. Nu se percepe taxă de participare.

Alte informaţii

La finalul atelierului (incluzând și ziua de follow up), se va elibera online un certificat de participare la curs DOAR participanţilor care îndeplinesc cumulat următoarele condiţii:

  • au fost prezenţi la cel puţin 4 din cele 6 sesiuni de curs (8 din 12 ore de curs);
  • au fost prezenți la cele 2 sesiuni de follow up (4 ore);
  • au completat formularul de evaluare online în termen de maxim o săptămână de la încheierea atelierului;
  • au răspuns la mesajele de follow-up trimise de către formatori;
  • ulterior participării la atelier au depus o candidatură pentru acreditare pe platforma online a Comisiei Europene;

Certificatul se eliberează doar electronic de către ANPCDEFP, la cerere, după îndeplinirea condiţiilor de mai sus!

Regulamentul general pentru protecția datelor (GDPR)

Pentru asigurarea transparenței fondurilor folosite din bugetul Uniunii Europene participarea la acest atelier este condiționată de:
- Asumarea participării dumneavoastră pe parcursul întregului eveniment, cu excepția cazurilor de forță majoră.
- Acordul dumneavoastră de a  fi fotografiat și filmat în timpul evenimentului și acordul ca aceste materiale să fie publicate în scopuri legate de promovarea și diseminarea rezultatelor, fără a afecta însă imaginea personală sau instituțională (cu excepția cazurilor justificate în care se solicită expres să nu apăreți în aceste materiale).
- Acordul de a fi procesate și prelucrate datele dumneavoastră personale în vederea organizării evenimentului și comunicării legate de acesta.
- Acordul dumneavoastră de a fi contactat prin email sau telefon de către organizatorii evenimentului sau de eventualii auditori.
- Acordul de a fi publicat numele dumneavoastră pe pagina evenimentului la finalizarea procesului de selecție

Calendarul cursului

Cursul va avea loc în perioada 19 octombrie-21 octombrie 2020, între orele 15.00 – 19.00 în fiecare zi.

O zi de follow-up, anterioară termenului – limită depunerii candidaturilor de acreditare, va fi organizată de ANPCDEFP, tot online, la o dată pe care o vom anunța ulterior.

Condiții tehnice pentru participarea la curs:

  • acces la computer/laptop sau tabletă cu sunet și video (microfon și cameră video);
  • conexiune internet stabilă;
  • un spațiu liniștit în care să fie posibilă concentrarea și activitatea de învățare;
  • dacă sunt 2 persoane din aceeași instituție care doresc și pot participa, acest lucru este posibil, dacă una din cele două persoane are responsabilități decizionale în cadrul instituției.

Mult succes tuturor!

 

Rezultatele evaluarii si prezenta la eveniment :
Nume Prenume Status Prezenta
Cojocariu Amalia Roxana Candidatură aprobată Prezent
constantinescu Florica Candidatură aprobată Prezent
COZMA ADRIAN Candidatură aprobată Prezent
IONESCU CORINA RODICA Candidatură aprobată Prezent
Pralea Steluta Elena Candidatură aprobată Prezent
Suciu Raluca Iuliana Candidatură aprobată Prezent
Popescu Loredana Candidatură respinsă
Coza Ancuta Maria Ineligibil


Adaugat de: Cornel Stinga
Termen de înscriere
15 . 10 . 2020
Perioada
19 Octombrie 2020 - 21 Octombrie 2020
Loc desfăşurare
Jud. Bucuresti, ONLINE
Organizator
ANPCDEFP
Responsabil(i):
Tip eveniment
Curs
Înscriere la eveniment
Termenul de înscriere la eveniment a expirat.
2051 Vizualizări
ULTIMELE EVENIMENTE
Data:
25 Martie 2024
Loc desfăşurare
România
Perioada:
27 Mai 2024 - 30 Mai 2024
Loc desfăşurare
Danemarca
ULTIMELE ştiri
12 Martie 2024

În atenția beneficiarilor: în ziua de 15 martie 2024 ANPCDEFP NU VA AVEA PROGRAM CU PUBLICUL

10 Martie 2024

A cincea pădure Erasmus plantată în Bihor în martie 2024

ULTIMELE EVENIMENTE
Data:
25 Martie 2024
Loc desfăşurare
România
Perioada:
27 Mai 2024 - 30 Mai 2024
Loc desfăşurare
Danemarca
ULTIMELE ştiri
12 Martie 2024

În atenția beneficiarilor: în ziua de 15 martie 2024 ANPCDEFP NU VA AVEA PROGRAM CU PUBLICUL

10 Martie 2024

A cincea pădure Erasmus plantată în Bihor în martie 2024

 
Acest site foloseşte cookie-uri. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
Mai multe informații aici.