29.12.2018

Inspectoratul Şcolar Judeţean Bacău dă startul unor noi parteneriate strategice Erasmus+


Două noi parteneriate strategice Erasmus+, acţiunea cheie 2, Cooperare pentru inovare și
schimb de bune practici, ce vor fi implementate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Bacău în perioada 2018-2020, au debutat în luna noiembrie 2018. „United Against ESL”- Uniţi în lupta împotriva abandonului şcolar, 2018-1-BG01-KA201-047850, are drept priorităţi incluziunea socială şi sprijinirea şcolilor în combaterea abandonului şcolar, iar prima întâlnire transnaţională a avut loc în luna noiembrie, la Pazardzhik, în Bulgaria.

Proiectul este coordonat de Departamentul
Regional pentru Educaţie Pazardzhik, iar partenerii sunt:

Inspectoratul Şcolar Judeţean Bacău, Liceul Sahnahan Ortaokulu, din Yeşilyurt, Turcia, O.N.G.-ul Associação Educativa Nacional de Inclusão e Inovação nas Escolas- AENIE, Cuba Alentejo, Portugalia şi Istitutul Comprensivo Statale "Aldo Moro"din Napoli, Italia.

Abandonul şcolar este o problemă din ce în ce mai mare în România, dar şi în restul ţărilor din Europa. „Statisticile Eurostat spun că, în România, 270.000 de tineri cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani, adică 19% din totalul populației din această categorie de vârstă, abandonează timpuriu școala pe care o urmează sau nu se mai înscriu la o altă formă de școlarizare după finalizarea studiilor obligatorii. În țările Uniunii Europene, doar 11% dintre tinerii din această categorie de vârstă renunță la cursuri înainte de vreme, aceasta fiind și ținta spre care tinde și țara noastră până în anul 2020.”

Procentul de abandon din ţările proiectului este cam la acelaşi nivel, iar ideea acestei colaborări a pornit de la nevoia găsirii unor strategii didactice necesare să stimuleze învăţarea şi prezenţa la şcoală a elevilor noştri. Grupul ţintă este format din elevii cu dificultăţi sociale, emoţionale şi educaţionale şi profesorii acestora. Activităţile din proiect vor creşte participanţilor stima de sine, încrederea, competenţele lingvistice, cognitive şi TIC.

 Rezultatele aşteptate sunt: conştientizarea importanţei luptei împotriva abandonului şcolar, interacţiuni şi activităţi cu părinţii şi elevii, metode şi strategii didactice centrate pe lupta împotriva abandonului şcolar, pagina de web a proiectului, pagina de E- twinning a proiectului. Re-Evaluating Digital Technology to Enhance Learning- RED, 2018-1-IE01-KA202- 038790, al doilea parteneriat Erasmus+, are drept priorităţi dezvoltarea unor abilităţi şi competenţe relevante şi de înaltă calitate, extinderea şi dezvoltarea competenţelor profesorilor. Prima întâlnire transnaţională a avut loc la finalul lunii noiembrie, în Talavera de la Reina, Spania. Proiectul este
coordonat de Consiliul pentru Educaţie şi Formare din Cork, Irlanda, alături de partenerii:

Inspectoratul Şcolar Judeţean Bacău, Haapsalu Kutsehariduskeskus, Uuemõisa, Estonia (Liceu
vocaţional), IES Ribera del Tajo, Talavera de la Reina, Spania (Liceu vocaţional), Hasan Fatma Onal Anadolu Lisesi, Kusadasi, Turcia (Liceu teoretic) şi Volkshochschule Arberland din Regen, Germania (Instituţie pentru educaţia adulţilor) şi îşi propune să îmbunătăţească nivelul de calitate al educaţiei în instutuţiile vocaţionale, să creeze un impact pozitiv asupra motivaţiei şi rezultatelor elevilor prin intermediul folosirii tehnologiei digitale ca instrument de predare, transformând procesul instructiv-educativ într-o experienţă pozitivă pentru elevi şi profesori. Grupul ţintă este format din elevii şi profesorii din învăţământul vocaţional şi tehnic, în special.

 Pe parcursul celor doi ani de colaborare, partenerii de proiect vor lucra în etape, cu accent pe: Examinarea manierei în care tehnologia este folosită în instituţiile implicate în proiect (şcoli vocaţionale), a tipului de resurse, a gamei de echipament; Identificarea resurselor digitale care ar putea îmbunătăţi şi stimula învăţarea (evaluare on-line prin intermediul Socrative, Classquest, Duolingua, Moodle, iTunes); Reexaminarea modului de învăţare al elevilor cu scopul de a identifica o strategie eficientă a folosirii tehnologiei digitale la orele de curs; Evaluarea manierei în care tehnologia digitală poate crea un impact pozitiv asupra elevilor cu dificultăţi de învăţare, elevilor care provin din medii defavorizate şi/sau minorităţi;

Crearea de lecţii bazate pe tehnologia digitală, cu scopul de a îmbunătăţi învăţarea; Testarea şi evaluarea lecţiilor create în mediul educaţional vocaţional; Publicarea lecţiilor, dezvoltarea acestora, având ca reper feed-back-ul elevilor.

Inspector şcolar pentru Proiecte educaţionale, prof. Ana-Maria Rotaru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin