Întregirea normei didactice de predare a personalului didactic de predare titular în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări
Întregirea normei didactice de predare a personalului didactic de predare titular în două sau mai multe unităţi de învăţământ
ori pe două sau mai multe specializări
Art. 25 (1) În perioada de constituire a posturilor didactice/catedrelor şi de încadrare a personalului didactic de predare titular, consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ au obligaţia de a analiza posibilitatea de întregire a normei didactice de predare pentru cadrele didactice titulare în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări într-o unitate de învăţământ/specializare, conform specializării/specializărilor de pe diploma/diplomele de studii, ţinând seama de prevederile art. 208 alin. (1) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, de prevederile prezentei Metodologii şi de prevederile Centralizatorului. În structura catedrelor, pentru întregirea normei didactice de predare, pot fi incluse cel mult 4 (patru) ore opţionale săptămânal și, în mod obligatoriu, ore la cel puțin una dintre disciplinele înscrise în documentul de numire/transfer/repartizare. În situaţia în care se constată posibilitatea de întregire a normei didactice de predare, directorii unităţilor de învăţământ au obligaţia de a informa, în scris, cadrele didactice titulare în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări cu privire la posibilitatea întregirii normei didactice de predare.
(2) Cererile de întregire a normei didactice de predare se analizează şi se aprobă de către consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ la care cadrele didactice titulare solicită întregirea. Persoana îndreptățită are dreptul de a contesta hotărârea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, printr-o cerere scrisă, adresată ISJ/ISMB, în perioada prevăzută în Calendar. Contestaţia se soluţionează conform prevederilor art. 4 alin. (20).
(3) Directorii unităţilor de învăţământ înaintează ISJ/ISMB lista cadrelor didactice titulare pentru care s-a aprobat întregirea normei didactice de predare, precum şi lista cuprinzând cadrele didactice ale căror cereri au fost respinse, la care se anexează copii ale documentelor de numire/transfer/repartizare şi ale actelor de studii în vederea analizării şi emiterii deciziilor de întregire. Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate verifică situaţiile transmise de unităţile de învăţământ şi întocmeşte lista finală cuprinzând cadrele didactice titulare pentru care se propune emiterea deciziilor de întregire şi le prezintă, spre validare, consiliului de administraţie al ISJ/ISMB. Lista finală, validată de consiliul de administraţie al ISJ/ISMB, se afişează pe pagina web a ISJ/ISMB la termenul prevăzut în Calendar şi, în baza acestei liste, inspectorul şcolar general al ISJ/ISMB emite deciziile de întregire pentru cadrele didactice titulare.
(4) În baza deciziei semnate de inspectorul şcolar general al ISJ/ISMB, directorul/directorii unităţii/unităţilor de învăţământ încheie actul adițional la contractul individual de muncă al cadrului didactic titular care a fost de acord cu întregirea normei didactice de predare.
(5) Pentru cadrele didactice titulare în trei unităţi de învăţământ, întregirea normei didactice de predare se poate soluţiona în una sau două unităţi de învăţământ, conform alin. (1). Pentru cadrele didactice titulare în patru unităţi de învăţământ, întregirea normei didactice de predare se poate realiza în una, două sau trei unităţi de învăţământ, conform alin. (1). Pentru cadrele didactice titulare pe trei specializări, întregirea normei didactice de predare se poate soluţiona în una sau două specializări, conform alin. (1).
(6) În situaţia în care două sau mai multe cadre didactice solicită întregirea/completarea normei didactice de predare pe aceeaşi catedră, departajarea se realizează în baza criteriilor şi punctajelor din anexa nr. 2. În situaţia punctajelor egale, departajarea se realizează după aplicarea, în ordine, a criteriilor prevăzute în Nota de la punctul V din anexa nr. 2, în baza documentelor justificative. Dacă şi după aplicarea acestor criterii se menține egalitatea, departajarea se realizează luându-se în considerare, în ordine, următoarele criterii:
a) gradul didactic;
b) nota/media cea mai mare obţinută la examenul pentru obţinerea gradului didactic sau a definitivării în învăţământ;
c) dovada participării la un program de formare continuă acreditat ori a dobândirii de noi competenţe didactice prin programe de formare a adulţilor sau finalizarea cu diplomă a studiilor necesare ori a unui program de conversie profesională postuniversitar în vederea dobândirii unei noi specializări didactice, diferite de specializarea curentă, în ultimii 2 ani şcolari încheiaţi, conform prevederilor art. 188 alin. (5)-(8) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
(7) Catedrele complete și cele incomplete vacante pe care nu s-au soluționat întregirile de normă didactică a personalului didactic de predare titular, pot fi ocupate pe perioadă nedeterminată în etapele ulterioare ale mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar, numai în condiţiile în care cadrele didactice titulare îndreptățite au refuzat întregirea normei didactice timp de 2 (doi) ani şcolari consecutivi.
TERMENE conform calendarului:
1) Constituirea posturilor didactice/catedrelor, încadrarea personalului didactic, soluționarea cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare la nivelul unităților de învățământ a personalului didactic care beneficiază de aceste drepturi, conform prevederilor Metodologiei și soluționarea cererilor cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 28 alin. (1) şi (2) din Metodologie:
a) elaborarea ofertei școlii şi stabilirea disciplinelor opționale pentru anul școlar următor;
b) constituirea tuturor posturilor didactice/catedrelor la nivelul unităților de învățământ/consorțiilor școlare, ca urmare a aplicării planurilor-cadru de învăţământ, a aprobării proiectelor planurilor de şcolarizare și a ofertei educaționale;
c) depunerea cererilor de către cadrele didactice titulare prevăzute la art. 28 alin. (1) şi (2) din Metodologie și a cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare la secretariatele unităților de învățământ;
Perioada 8-23 ianuarie 2025
d) organizarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afişarea rezultatelor pe pagina web a inspectoratului şcolar;
Perioada: 13-29 ianuarie 2025
e) întregirea normei didactice de predare pentru personalul didactic de predare titular în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări şi completarea normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată/determinată a personalului didactic de predare titular la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ în care este titular/consorțiului şcolar și comunicarea cadrelor didactice şi inspectoratelor școlare, a acordului/acordului de principiu/refuzului pentru întregirea/completarea normei didactice de predare;
Perioada: 27-28 ianuarie 2025
f) depunerea şi înregistrarea contestaţiilor cadrelor didactice titulare la inspectoratele şcolare;
Perioada: 29-30 ianuarie 2025
g) analizarea contestaţiilor privind soluţionarea cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar şi stabilirea listei finale a cadrelor didactice titulare pentru care se acordă întregirea/completarea normei didactice de predare;
Termen: 3 februarie 2025